SteamCream review

SteamCream is nu al wat langer bekent en heeft heel wat fans maar ik had dit potje nog niet in mijn bezit. En nu heb ik er één. Het is een verzorgingsproduct wat je voor meerdere dingen kunt gebruiken en berijd onder hete stoomdruk. Daarom ook de naam SteamCream. Wat ik er van vind? Vandaag hierover een review.

SteamCream – Wat is het?

SteamCream kost 16,95 en er zit 75ml. in het blikje. Elk blikje ziet er anders uit en is een limited edition. Ik heb deze het Holland blikje. Op de website van SteamCream zag ik deze zin staan “Het is niet de vraag of je hem koop, maar welke!

16,95 is niet duur voor een potje van 75ml, als het goed spul is natuurlijk ; )

SteamCream dankt haar naam aan de manier waarmee het gemaakt word. De  natuurlijke ingrediënten worden onder hete stoomdruk bereid. Daardoor ontstaat er een romige maar luchtige cremè, die mild is voor de huid en makkelijk wordt opgenomen. Alle bestanddelen zijn natuurlijk en alles is niet op dieren getest!

De Verpakking

Zoals ik al had verteld is elke blikje een limited edition, en ze hebben er super veel. Ik kijk al sneller naar een product als de verpakking vrolijker is. Het is wel jammer dat het in een blikje zit, een pompje is hygiënischer en de cremè blijft langer goed.

Hier zie je wat voorbeelden van de blikjes.

De bestanddelen

Alle ingrediënten zijn natuurlijk. Op de site van SteamCream kan je ook nog meer infomatie vinden over het product.

Ingredients: Oatmeal Infusion (Avena sativa), Orange Flower Water (Citrus Aurantium amara, Aqua), Almond Oil (Prunus dulcis), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Glycerine, Stearic Acid, Triethanolamine, Organic Jojoba Oil (Simmondsia chinensis), Lavender Oil (Lavandula augustifolia), Chamomile Blue Oil (Chamomilla recutita), Orange Blossom Absolute (Citrus Aurantium dulcis), Rose Absolute (Rosa damascena), Neroli Oil (Citrus Aurantium amara), Cetyl Stearyl Alcohol, *Coumarin, *Geraniol, *Citronellol, * Limonene, *Linalool, Perfume, Methylparaben, Propylparaben.

Het hoofdbestandsdeel is Havermout, havermout is heel goed voor een droge huid. Zelf heb ik ook een droge huid en SteamCream werkt echt super goed. Verder zitten er nog in:

  • oranjebloesemwater
  • amandelolie
  • cacaoboter
  • glycerine
  • stearinezuur
  • jojoba olie
  • lavendel olie
  • kamille olie
  • oranjebloesem
  • rozenolie
  • neroli olie

Het ziet er allemaal heel goed uit en van zo’n lijst word je toch gewoon vrolijk?

 
Mijn mening
 
Ik vind het een erg fijn product. Het smeert ook prettig uit en trekt snel in. Je hebt maar heel weinig nodig en je doet daarom ook wel lang met zo’n potje.
 
De geur is wel apart hij ruikt heel kruidig en naar lavendel. Je moet echt van deze geur houden, ik vind hem erg lekker maar het is misschien wel slim om hem eerst te ruiken in de winkel. Ik vind hem echt een aanrader ook voor de prijs.
 
 
Te koop op internet bv. Bol.com maar ook in sommige winkel
€16,95
Geef een reactie

